دبير شوراي ترافيك استان يزد گفت: در سال 85 چشم انداز استان بر روي دو نكته جلوگيري از رشد تصادفات و اجراي طرح هاي ترافيکي خاص استواراست .

به گزارش ايسنا مهندس مهدي سالاري در سومين جلسه شوراي ترافيك استان در سال جاري ، که با هدف بررسي وضعيت تصادفات در سه ماه اول سال 85 نسبت به مدت مشابه سال 84 در سطح استان و بررسي مشکلات موجود ورفع معضلات و بهبود وضعيت ترافيکي در سطح استان برگزار شد، اظهار داشت : هرچند هرساله با افزايش جمعيت با رشد تصادفات روبرو هستيم اما با اين وجود بايستي سعي در کاهش آمار تصادف وجلوگيري از رشد آن داشته باشيم.

وي درباره بخش دوم چشم‌اندازترافيکي استان، با اشاره به افزايش مسافرت درتابستان گفت: طرحهاي ترافيكي خاصي مربوط به ايام تابستان با هدف ايجاد نظم و افزايش فرهنگ اجتماعي پيش‌بيني شده و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

دبير شوراى ترافيك استان يزد با اشاره به اين مطلب که هر ساله بخش زيادي از سرمايه‌هاي مردم و دولت براي پرداخت خسارت ناشي از تصادفات ،‌پرداخت مي‌شود، گفت : برهمين اساس مراقبت اداره راه و ترابري و پليس راه از جاده‌هاي بيرون شهري وشهرداريها در درون شهربسيارموثراست.

وي گفت: در تبصره 13 لايحه بودجه 1200 ميليارد ريال و 4 ميليارد دلار ارزي براي كمك به حمل و نقل كشور در نظر گرفته شده است و براين اساس تعداد 6500 دستگاه اتوبوس در سال 85 خريداري و به ناوگان حمل و نقل عمومي اضافه خواهد شد.
سالاري ادامه داد : همچنين تعداد 30 هزار تاكسي دوگانه سوز و 15 هزار خودروي جمعي با 8 درصد سود تسهيلات تا سقف پنج ميليون تومان و 12500 دستگاه ميني‌بوس تا سقف 8 ميليون تومان تسهيلات براي خريداران در نظر گرفته شده است.

وي افزود: در خصوص اتوبوسها استانها تقريبا هيچ هزينه‌اي را پرداخت نمي‌كنند زيرا 82/5 درصد بودجه مورد نظر از محل تبصره تهيه مي شود و بقيه را سازمان شهرداريها را بر عهده گرفته‌اند.
وي همچنين بيان داشت: با لغ بر 250 هزار خودروي خصوصي وعمومي فرسوده جمع‌آوري و از دور خارج مي‌گردد كه از اين تعداد، 50 هزار مربوط به تاكسيهاي فرسوده با عمر بالاي 15 سال مي‌باشد.
دبير شوراي ترافيك استان در پايان با تاكيد براينكه در بند (ج) اين تبصره براي كمك به حمل و نقل عمومي درونشهري اعتبار عمراني 62/5 ميليارد تومان و اعتبار هزينه‌اي 9 ميليارد توماني در نظر گرفته شده است ، گفت: سهم استان از بودجه عمراني 1/143 ميليارد تومان مي‌باشد و بين طرحهاي ترافيكي تزريق مي‌شود همچنين از بودجه هزينه‌اي در نظر گرفته شده، 164/7 ميليون تومان براي استان يزد در نظر گرفته شده است

يزدفردا.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا